معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی اصلا کار ساده ی نیست ژانر فیلم کمدی  چیست ؟یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از طنز و شوخی استفاده شده است. اینگونه فیلم‌ها به استثنای کمدی سیاه معمولاً پایان خوشی دارند.در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی باید بگوییم این ژانر قدیمی‌ترین گونه فیلم‌ها شناخته می‌شود. در ژانر کمدی گونه های متفاوتی وجود دارد. بعضی از این زیر ژانر ها بر اساس کمدی موقعیت است. بعضی  بر اساس کمدی کلام است. ژانر کمدی در تمام سبک های فیلم های وجود دارد حتی در تضاد با ذات خود. شما میتوانید ترکیب ژانر کمدی با ژانر ترسناک را در فیلم های سینمایی پیدا کنید. یکی از مهمترین و ماندگار ترین زیر ژانر های فیلم کمدی اسلپ‌استیک است . اصطلاحی که  به کمدی بزن بکوب نیز تعبیر میشود و اساتید زیادی در سینمای کمدی در این گونه سینمایی فیلم ساخته اند . بزرگان مثل چارلی چاپلین.
کمدین‌های اسلپ‌استیک تعدادشان بسیار زیاد است اما دو استاد بزرگ تاریخ سینما یعنی چارلی چاپلین و باستر کیتون در این گونه سینمایی فیلم های زیادی دارند.
اگر بخواهیم به معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی بپردازیم احتمال زیاد خیلی از  فیلم ها نادیده گرفته میشود و جایشان خالی میماند. قصد ما از معرفی فیلم های ژانر کمدی فیلم هایی است که فقط قصدشان خنداندن نیست و در کنار خنداندن مخاطب سعی دارد کمی مخاطب خود را به تفکر وادارد.
در ادامه به معرفی  ده فیلم برتر ژانر کمدی خواهیم پرداخت.
""معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

10- نیمه شب در پاریس Midnight in Parisمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلمی کمدی رمانتیک فانتزی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. فیلم براساس این ایده پرداخت شده که انسان هرگز از زمان حال راضی نیست و گذشته‌ها را رمانتیک‌تر، خالص‌تر، و برای زندگی بهتر می‌داند. این فیلم در هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اوریژینال شده‌است.
این فیلم وودی آلن از لطافت خاصی برخوردار است. دیدن این فیلم سینمایی به تمام عاشقان هنر لذت خاصی میدهد. داستان فیلم در مورد نویسنده ای است که شبها در پاریس پرسه میزند و در یکی از شبها به قرن بیستم میرود و هنرمندان اسطوره ای خودش را ملاقات میکند. در همان زمان هنرمندان قرن بیستم  آرزو دارند در قرن هجدهم زندگی میکردند و در قرن هجدهم نیز دوست دارند در عصر رنسانس.
کارگردان : Woody Allen
هنرپیشه ها : Owen WilsonRachel McAdamsKathy Bates
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

9- خماری The Hangover معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی  تصمیم گرفتم چندان هم ایده آل گرا نباشم . اگر بخواهیم در ژانر کمدی فیلمی هایی را لیست کنیم که هدفشان فقط خنداندن مخاطب است این لیست بسیار بلند و بالا میشود. در این لیست پیش رو شما سعی شده که فیلم هایی که  تعمل بر انگیز هستند آورده شود. اگر بخواهیم از این قانون سرپیچی کنیم من فیلم خماری را به عنوان یک فیلم سینمایی با سوژه ای بکر به این لیست اضافه میکنم.
این فیلم در مورد چند دوست است که برای تفریح با هم همراه میشوند و در در تفریحات خود به قدری زیاده روی میکنند که چندین ساعت گذشته خود را از یاد برده اند و حالا بر اساس نشانه هایی که در اختیار دارند باید پی ببرند در آن ساعاتی که به یاد نمی آورند چه اتفاقاتی برایشان افتاده است و چه اتفاق هایی را آنها رقم زده اند.
فیلم خماری به دلیل استقبال تماشاگران تبدیل شد به یک تریلوژی یا سه گانه. اگر شما قسمت اول این فیلم را بپسندید مطمئنا قسمت های دوم و سوم فیلم  را دوست خواهید داشت.
صفحه های سه گانه فیلم خماری در سایت آی ام دی بی : قسمت اول  . قسمت دوم . قسمت سوم
بد نیست این موضوع را بدانید که کارگردان این سه گانه تاد فیلیپس است که این روز ها با فیلم جوکر نامش بسیار بر سر زبان ها افتاده است.
کارگردان : Todd Phillips
هنرپیشه ها : Zach GalifianakisBradley CooperJustin Bartha
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

8- بعضی ها داغشو دوست دارند Some Like It Hot معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم بازسازی یک فیلم سینمایی فرانسوی است. این فیلم سینمایی یکی از کلاسیک های ژانر کمدی تاریخ سینماست که مطمئنا ارزش دیدن دارد.
داستان این فیلم در مورد دو مرد است که برای فرار از دست قاتلانی که قصد جانشان را کرده اند لباس های مبدل زنانه می پوشند و وارد یک گروه دختران جوان میشوند. در این بین هر دو آنها عاشق یک دختر میشوند و افرادی نیز عاشق آنها میشوند. این فیلم بسیار مناسب است که به همراه خانواده به تماشای آن بنشینید.
فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 133 قرار دارد.
کارگردان : Billy Wilder
هنرپیشه ها : Marilyn MonroeTony CurtisJack Lemmon
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

7- آپارتمان The Apartment معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم تا مدت ها آخرین فیلم سیاه و سفیدی بود که برنده بهترین فیلم اسکار شده بود. فهرست شیندلر این مقام را از فیلم آپارتمان گرفت.
این فیلم داستان ساده ای دارد اما طنز ظریفی در آن است. طنز بیلی وایلدر همیشه هم طنز  خالی نیست . گاهی اوقات بسیار نیشدار می شود و تعمل برانگیز است.
داستان فیلم آپاراتمان داستان مرد تنهایی است که هیچ دوست و معشوقه ای ندارد. این مرد تنها به جای نداشته هایش یک آپارتمان دارد که محلی میشود برای قرار های مدیران شرکت با معشوقه هایشان.
فیلم بعضی ها داغشو دوست دارند در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 117 قرار دارد.
کارگردان : Billy Wilder
هنرپیشه ها : Jack LemmonShirley MacLaineFred MacMurray
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

6- زندگی زیباستLife Is Beautifulمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم زندگی زیباست در سال 1999 رقیب اصلی فیلم بچه های آسمان مجید مجیدی در مراسم اسکار بود. من به عنوان یک ایرانی باید از فیلم زیبای مجید مجیدی در بردن جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار 1999 دفاع کنم اما وقتی به تماشای فیلم زندگی زیباست می نشینید به گردانندگان اسکار حق میدهید که فیلم روبرتو بنینی را انتخاب کرده اند.
فیلم زندگی زیباست در  ده فیلم برتر ژانر کمدی جای میگی
رد اما این فیلم کمدی محض نیست. فیلم زندگی زیباست داستان عشق پدر و فرزندی است. داستان زندگی پر مشقت انسان است. فیلم کمدی زندگی زیباست به ما یاد میدهد در هر شرایطی میتوان خوب بود حتی در بدترین شرایط. نیمه دوم فیلم از طنز فیلم کم میشود اما در همین نیمه دوم فیلم است که حرف های مهم فیلم آغاز میشود.
نکته جالب توجه مراسم اسکار 1999 برنده شدن روبرتو بنینی در نقش اصلی مرد بود که در رقابت با تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان  استیون اسپیلبرگ این جایزه را برد. راستش برای من این مورد چندان خوش آیند نیست و به محضی که سعی میکنم بازی درخشان بنینی را لایق اسکار بدانم به یاد اشک های تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان می افتم  و کمی مردد میشوم.
فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 22 قرار دارد.
کارگردان : Roberto Benigni
هنرپیشه ها : Roberto BenigniNicoletta BraschiGiorgio Cantarini
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb        Metacritic        Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

5- منشی همه‌کاره او His Girl Friday معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

اگر در معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی نام این فیلم را پیدا نکردید به راحتی و با مسئولیت من آن لیست را کناری بگذارید. این فیلم سینمایی کمدی لقب جالبی هم دارد. به این فیلم لقب سریع ترین فیلم کمدی تاریخ سینما را داده اند. دیالوگ گویی در این فیلم به قدری سریع است که گاهی اوقات انتهای  دیالوگ یک بازیگ
ر بر ابتدای دیالوگ بازیگر دیگر می افتد. اگر این فیلم را آغاز کنید مطمئنا تا انتهای آن پیش خواهید رفت زیرا فرصت متوقف کردن فیلم به شما دست نخواهد داد. این فیلم چندین سال بعد بازسازی شده است اما مطلقا به سراغ بازسازی آن نروید.
کارگردان :Howard Hawks
هنرپیشه ها : Cary GrantRosalind RussellRalph Bellamy
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس 

4- جویندگان طلا The Gold Rushمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

فیلم جویندگان طلای چارلی چاپلین از آن دست فیلم های صامتی است که تا زمانی سینما وجود دارد از آن یاد میشود. فیلم داستان تب طلا در آلاسکا است. همه به دنبال ثروت باد آورده روانه آلاسکا میشوند تا وضعیت خود را تغییر دهند. در این فیلم عشق ، فقر ، مشقت های زندگی به خوبی نشان داده شده است. فیلم چارلی چاپلین در حقیقت خود زندگی را به چالش میکشد نه فقط قسمت زیاده خواهی انسان را.
یکی از ماندگار ترین صحنه های فیلم صحنه ای است که چارلی چاپلین نشسته است و لنگه کفش خودش را میخورد.
فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 152 قرار دارد.
کارگردان : Charles Chaplin
هنرپیشه ها :Charles ChaplinMack SwainTom Murray
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

3- پسربچه The Kidمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

ماجرای این فیلم را می‌توان آمیخته‌ای از درام و واقعیت دانست.روایت فیلم ماجرای فرد بیکاری در یک محلهٔ فقیرنشین را مطرح می‌کند که به‌طور اتفاقی پسربچهٔ بی‌سرپرستی را می‌یابد و ناخواسته او را به زندگی خود راه می‌دهد، ولی رفته‌رفته به او دل می‌بندد.
در لیست معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی این اثر سینمایی شاید کمی تلخ باشد. انتقاد از وضعیت اقتصادی و سیستم موجود.  چارلی چاپلین فقید به خوبی همه این موضوعات را در یک فیلم با مدت زمان 68 دقیقه نمایش داده است و عشقش به پسر بچه یکی از زیباترین عشق های تاریخ سینماست که تا کنون بر روی پرده نقره ای دیده شده است.
فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 101 قرار دارد.
کارگردان : Charles Chaplin
هنرپیشه ها : Charles ChaplinEdna PurvianceJackie Coogan
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb                Rottentomatoes               تریلر فیلم         گالری عکس

2- ژنرال The Generalمعرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

یک فیلم در ژانر کمدی-صامت به کارگردانی باستر کیتون و کلاید براکمن، ساخته شده در سال ۱۹۲۶ است که یکی از برترین آثار کیتون و حتی سینمای صامت به شمار می‌آید. باستر کیتون همیشه در لیست های سینمایی زیر سایه چارلی چاپلین قرار دارد اما باید بگویم اینگونه نیست . باستر کیتون وزنه ای است در سینمای صامت هالیوود که دست کمی از چارلی چاپلین ندارد. دلایل شهرت چارلی چاپلین به نسبت باستر کیتون خیلی زیاد است و نمیشود در چند خط آن را توضیح داد.
فیلم ژنرال پر است از جلوه های ویژه ای که شما را متعجب میکند. بعضی از صحنه ها بدون بدلکار توسط خود کیتون بازی شده است که بجز تحسین چیز دیگری نمیشود در وصف این فیلم گفت.
فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 193 قرار دارد.
کارگردان : Clyde BruckmanBuster Keaton
هنرپیشه ها :Buster KeatonMarion MackGlen Cavender
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb                Rottentomatoes             تریلر فیلم         گالری عکس



1- عصر جدید Modern Times معرفی ده فیلم برتر ژانر کمدی

این فیلم داستان زندگی همه ماست. فیلم عصر جدید چارلی چاپلین زندگی انسان را در عصر مدرن به چالش میکشد. بحران شغل ، بحران سرمایه داری و بشری که در بین چرخ دنده های عصر مدرن در حال له شدن است. این فیلم متعلق به همه زمان هاست. این  فیلم نه تنها شما را میخنداند که اینقدر عمیق است که شمارا وادار به تفکر میکند در مورد زندگی فعلی خود ما. اینکه ما در دنیای مدرن ابزار هستیم ؟ یا گوسفند ؟ یا انسان؟
فیلم  در بین 250 فیلم برتر سایت آی ام دی بی در رتبه 39 قرار دارد.
کارگردان : Charles Chaplin
هنرپیشه ها : Charles ChaplinPaulette GoddardHenry Bergman
صفحه های فیلم در سایت های سینمایی:
Imdb                Rottentomatoes       موسیقی متن        تریلر فیلم         گالری عکس          باکس آفیس

نظرات